izv. prof. dr. sc. GORAN VLAŠIĆ
Izv. prof. dr. sc. Goran Vlašić s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu voditelj je razvoja i inovacija toga fakulteta. Europska marketinška akademija i konzultantska tvrtka McKinsey proglasile su njegovu disertaciju jednom od tri najbolje u svijetu u području marketinga u 2010. godini. Dobitnik je državne nagrade za znanost, stipendije Fulbright, Nagrade „Dr. sc. Mijo Mirković” i mnogobrojnih drugih nagrada. Osnivač je Instituta za inovacije koji već više od 10 godina spaja znanost i praksu u obliku razvoja inovacijskih potencijala pojedinaca i kompanija.
MODUL 1: INOVACIJE I KREATIVNOST
Povlastica je biti dio nečijeg razvoja, nečijeg odrastanja, nečije budućnosti u trenutku kad se ona stvara i zato je ovakav program u kojemu sudjelujemo najveća vrijednost koja našu zemlju s tim mladim ljudima vodi u bolju budućnost. Formativne su godine ključne za razvoj i uloga učitelja i nastavnika može biti presudna za taj proces.
U svijetu pristup informacijama postaje sve brži i jednostavniji. Poznavanje informacije postaje manje važno jer je ona dostupna u svakom trenutku, no razumijevanje što raditi s tom informacijom sve je važnije. Posebice raste važnost sposobnosti da te informacije povežemo i/ili iskoristimo na drukčiji način od drugih – da kreativnim procesom stvorimo kreativan rezultat.
Ako imamo poznati proces, poznate podatke i poznate ciljeve (ono što je dugo vremena bilo ključ za razvoj) – danas mogu brže i bolje raditi strojevi s umjetnom inteligencijom nego ljudi. Sustavi s umjetnom inteligencijom mogu brže i bolje obavljati sve kognitivne aktivnosti ondje gdje postoje definirani elementi. Svi se takvi kognitivni i manualni procesi automatiziraju – i čovjek gubi utrku sa strojem. No čovjek i dalje stvara najveću vrijednost tamo gdje ne postoje podatci i gdje nema procesa, gdje se ciljevi ne mogu unaprijed precizno odrediti, tamo gdje treba biti kreativan.
Upravo stoga predavanja iz područja inovacija i kreativnosti bavit će se identificiranjem prilika za razvoj kreativnosti kod djece – kako da rezultat obrazovnog procesa bude kreativniji pojedinac. Postojeći sustavi počivaju na logici, izvrsnosti i istinitosti, a kreativnost je teško razumjeti, razviti, procijeniti.
Kako bismo napravili pomak prema razvoju kreativnosti kod djece, u tri ćemo predavanja obuhvatiti sljedeće teme:
PREDAVANJE 1: Na čemu počiva kreativnost?
PREDAVANJE 2: Uloga učitelja/nastavnika u razvijanju kreativnosti djece i mladih
PREDAVANJE 3: Uloga škole u razvijanju kreativnosti djece i mladih
Kroz te teme bavit ćemo se osnovnim izazovom u poticanju kreativnosti kod drugih – ako želimo povećati kreativnost pojedinca, umjesto poticanja kreativnosti potrebno je aktivno raditi na kontriranju urođenoj nekreativnosti kod djece. Nadamo se da ćemo i u ovim izazovnim vremenima zajedno potaknuti stvaralaštvo mladih – onih koji trebaju rješavati nerješive probleme budućnosti, koji trebaju stvoriti budućnost koja ne postoji. A na nama je da napravimo sve kako bismo ih pripremili za tu njihovu ulogu.